Κάνω οικονομία στην τσέπη, όχι στη διατροφή!

Κάνω οικονομία στην τσέπη, όχι στη διατροφή!

Η υγιεινή διατροφή δεν είναι προνόμιο των λίγων.

Σε περιόδους με μικρές οικονομικές απολαβές τείνουμε να ξεχνάμε την ισορροπημένη διατροφή και να κατευθυνόμαστε σε «έτοιμα» φαγητά, πλούσια σε σάκχαρα και λίπος. Ίσως γιατί τα θεωρούμε πιο οικονομικά, ίσως γιατί πιστεύουμε ότι θα μας χορτάσουν περισσότερο;

Μπορούμε να κάνουμε 3 βήματα για οικονομική και υγιεινή διατροφή, επιμένοντας στην ελληνική παραδοσιακή κουζίνα, επιλέγοντας φρέσκα τρόφιμα και φυτεύοντας φρέσκα μυρωδικά που μπορούν να μας δώσουν εξαιρετική γεύση στο φαγητό και παράλληλα να μας γλιτώσουν από το επιπλέον αλάτι ή βούτυρο που θα βάζαμε στο φαγητό μας για να αποκτήσει γεύση!

Ποιες τροφές  είναι υψηλές σε διατροφική αξία και οικονομικές για το πορτοφόλι μας;

Τα Δημητριακά (π.χ. σιτάρι, ρύζι, κριθάρι, βρώμη, σίκαλη) αποτελούν τη βάση στη διατροφής μας, λαμβάνοντας όλες τις θρεπτικές ουσίες που βοηθούν στην καλή υγεία και προστασία από ασθένειες. Τα ολικής άλεσης δημητριακά περιέχουν βιταμίνη Ε, σύμπλεγμα βιταμινών Β και πολλά ανόργανα στοιχεία.

Οι Ξηροί καρποί αποτελούν μια υγιεινή, θρεπτική και νόστιμη επιλογή. Περιέχουν μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, σελήνιο και αρκετές βιταμίνες. Η κατανάλωσή τους βοηθά στον έλεγχο της βιολογικής αλλά και της «συναισθηματικής»  πείνας μειώνοντας τ ην επιθυμία σας σε λιπαρά σνακ και γλυκά μεταξύ των γευμάτων. Επίσης, αυξάνουν τα ποσοστά σεροτονίνηςσυμβάλλοντας στην καταπολέμηση των απότομων διακυμάνσεων της διάθεσης.

Τα Όσπρια κατέχουν σημαντικό ρόλο στη διατροφή του ανθρώπου, χάρη στη σημαντική βιολογική τους αξία. Είναι πλούσια σε μέταλλα (σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο), σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και υδατάνθρακες που απορροφούνται αργά.

Τα Φρούτα και Λαχανικά: Προτιμήστε να καταναλώνεται αυτά που βρίσκονται στην εποχή τους καθώς έχουν υψηλότερη διατροφική αξία, ενώ είναι πιο φθηνά από τα εισαγόμενα ή του θερμοκηπίου.

Τα Λιπαρά Ψάρια (ρέγγα, κολιός, σαρδέλα, γαύρος)  είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα που είναι ωφέλιμα για την καρδιά, τον εγκέφαλο και την επιδερμίδα. Τα μικρά ψάρια είναι πλούσια σε βιταμίνη Α,D,συμπλέγματος Β, φώσφορο, ασβέστιο και άλλα μέταλλα και δεν συγκεντρώνουν βαρέα μέταλλα όπως τα μεγάλα ψάρια.

Οι Ελιές είναι εξαιρετική πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων, έχουν 10 φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά από το ελαιόλαδο και προσφέρουν στον οργανισμό μας φυτικές ίνες, μέταλλα και βιταμίνης Ε, η οποία καθυστερεί την γήρανση των κυττάρων μας.

Τα οφέλη που προκύπτουν από μία ισορροπημένη διατροφή δεν σχετίζονται αναγκαστικά με την τσέπη μας, αλλά με τις επιλογές μας!

Για να φτάσεις εκεί που θέλεις… δεν πρέπει να ξεχνάς το λόγο για τον οποίο ξεκίνησες!