«Back to school» με σπιτικό κολατσιό

«Back to school» με σπιτικό κολατσιό

Στο σχολείο, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή των παιδιών μικρών και μεγάλων.

Οι ώρες στο σχολείο δεσμεύουν το ¼ της ημέρας των παιδιών, γεγονός που σημαίνει ότι τουλάχιστον ένα σνακ ή/ και ένα βασικό γεύμα (αν πρόκειται για ολοήμερο σχολείο) πρέπει να καταναλώνεται κατά τις ώρες αυτές.

Toο κολατσιό απαραίτητο και τόσο σημαντικό για τα παιδιά. Ο οργανισμός τους διασφαλίζει ενέργεια και σταθερά επίπεδα γλυκόζης με αποτέλεσμα αυτά να διαχειρίζονται καλύτερα την πείνας τους και άρα τις ποσότητες τροφής που θα καταναλώσουν μέσα στην ημέρα.

Επιπλέον, βοηθά στην υγιή ανάπτυξη τους και συμβάλλει στη σωστή διατροφική τους συμπεριφορά. Είναι γεγονός ότι τα ενδιάμεσα μικρογεύματα δεν συμβάλλουν στην αύξηση του βάρους, ευνοούν την καλύτερη κατανομή της ενέργειας των θερμίδων και επιτρέπουν την καλύτερη ρύθμιση των μεταβολικών παραμέτρων (π.χ. γλυκόζη, χοληστερόλη, τριγλυκερίδια). Συνεπώς είναι απαραίτητα για όλες τις ηλιακές σχολικές ομάδες από τα νήπια έως και τους εφήβους.

Μερικά παραδείγματα «τέλειου διατροφικού κολατσιού» είναι:

  • τοστ με ψωμί ολικής άλεσης, με τυρί και γαλοπούλα και λίγο μαρούλι.
  • 1 αυγό βραστό με μια φέτα ψωμί και 1 φρούτο ή 1 μερίδα λαχανικού (π.χ. 1 χούφτα ντοματίνια)
  • 1 αραβική πίτα με τυρί ή κοτόπουλο και λίγο μαρούλι
  • 3- 4 κράκερ ή κριτσίνια και 1 φρούτο
  • 1 μερίδα σπιτική τυρόπιτα και 1 φρούτο
  • 1 μερίδα σπανακόπιτα με τυρί και 1 φρούτο
  • Σπιτικά μικρά κέικ ολικής άλεσης με σταφίδες και ξηρούς καρπούς ή μπάρες δημητριακών (κατά προτίμηση σπιτικές) και 1 φρούτο
  • 1 κομμάτι πίτσα σπιτική με τυρί και διάφορα λαχανικά (π.χ. ντομάτα, πιπεριές, μανιτάρια)
  • 2-3 σπιτικά κουλουράκια ή μπισκότα και 1 φρούτο
  • κουλούρι Θεσσαλονίκης και 1 φρούτο
  • σταφιδόψωμο και 1 ποτήρι γάλα

Για να εξασφαλίσετε ότι το κολατσιό του παιδιού έχει τη μέγιστη δυνατή θρεπτική αξία, φροντίστε το μισό από αυτό να αποτελείται από λαχανικά και φρούτα, ενώ στο υπόλοιπο  μισό, μοιράστε ένα καθαρά πρωτεϊνούχο τρόφιμο( π.χ, αυγά, κοτόπουλο, τυρί)  και κάποιο άμυλο ολικής άλεσης (πχ, πολύσπορο ή ολικής άλεσης ψωμί, κριτσίνια ολικής).

Καλή σχολική χρονιά!