Πορτοκάλι.. ένα φρούτο που κάνει θαύματα

Πορτοκάλι.. ένα φρούτο που κάνει θαύματα

Το σχήμα του είναι σφαιρικό ή ωοειδές, η φλούδα του παχιά ή λεπτή ανάλογα με την ποικιλία και η σάρκα του έχει χρώμα πορτοκαλί ή κόκκινο (όπως το σαγκουίνι).

Η εξωτερική επιφάνεια της φλούδας είναι σχετικά ανώμαλη και φέρει μικρά αδενώδη στίγματα που παράγουν αρωματικό αιθέριο έλαιο.

Το πορτοκάλι έχει γλυκιά ή γλυκόξινη γεύση και είναι λιγότερο ή περισσότερο αρωματικό ανάλογα με την ποικιλία και την ποιότητα. Κάποια ελαφριά πικρή γεύση που παρατηρείται μερικές φορές οφείλεται σε ποσότητα αιθέριου ελαίου που έχει εισχωρήσει στη σάρκα.

Είναι γνωστά για την περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, η οποία είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, βοηθώντας στην προστασία των κυττάρων μας από πιθανές βλάβες και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Ένα μέτριο σε μέγεθος πορτοκάλι μας περιέχει 62 θερμίδες και μας προμηθεύει με σχεδόν το 100% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε βιταμίνη C. Επιπλέον, τα πορτοκάλια είναι καλή πηγή φυτικών ινών, βιταμινών του συμπλέγματος Β, βιταμίνης Α, ασβεστίου και καλίου.

Στο αγαπημένο μας φρούτο υπάρχουν φυτοχημικές ουσίες και φλαβονοειδείς χημικές ενώσεις με αντιοξειδωτικές επιδράσεις, προσφέροντας μέγιστη προστασία έναντι της  παραγωγής των ελευθέρων ριζών, με ιδιαίτερα βλαπτική επίδραση στο κύτταρο.

Έρευνες υποδεικνύουν ότι αυτά τα συστατικά των εσπεριδοειδών βοηθούν στη ενίσχυση του ανθρώπινου οργανισμού και τον προστατεύουν από διάφορες παθήσεις, ενώ παράλληλα  διαθέτουν αντιφλεγμονώδη, αντιική και αντιμικροβιακή δράση.

Τα θρεπτικά συστατικά των πορτοκαλιών προσφέρουν μια σειρά από οφέλη στην υγεία μας όπως:

  • η μείωση κινδύνου καρδιαγγειακών νόσων που σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο θανάτου από ισχαιμική καρδιακή νόσο
  • ρύθμιση αρτηριακής πίεσης
  • κίνδυνο καρκίνου του παχέως
  • των επιπέδων σακχάρου, λιπιδίων και ινσουλίνης στο αίμα
  • μείωση των ρυτίδων και βελτίωση της συνολικής υφής του δέρματος.

Πολύ σημαντικό είναι να γνωρίζουμε ότι η φλούδα πορτοκαλιού περιέχει στην πραγματικότητα υψηλότερες ποσότητες συγκεκριμένων θρεπτικών ουσιών από ότι η σάρκα, οπότε χρησιμοποιώντας συνταγές που περιέχουν ξύσμα από πορτοκάλι, θα ενισχύσετε ακόμα περισσότερο την διατροφή σας.

Για να φτάσεις εκεί που θέλεις… δεν πρέπει να ξεχνάς το λόγο για τον οποίο ξεκίνησες!