Καλοκαίρι & Αλκοόλ … μια εξίσωση που μας προσθέτει βάρος

Καλοκαίρι & Αλκοόλ… μια εξίσωση που μας προσθέτει βάρος

Ή μήπως όχι;

Το χαλαρό κλίμα, η καλή διάθεση και οι διακοπές συνθέτουν το ιδανικό σκηνικό για να πιούμε ένα ποτήρι παραπάνω! Τους καλοκαιρινούς μήνες, παρατηρείται αύξησητης κατανάλωσης οινοπνευματωδών, καθώς ένα ποτήρι κρασί ή ένα δροσιστικό κοκτέιλ συντροφεύουν τις βραδινές εξόδους μας και διώχνουν το άγχος, αρκεί να μην το παρακάνουμε!

Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία επισημαίνει ότι η αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ προδιαθέτει για αρτηριακή υπέρταση, παχυσαρκία, εγκεφαλικό επεισόδιο, καρδιακή ανεπάρκεια, αρρυθμίες, καρκίνο του μαστού, αλλά και αύξηση των αυτοκτονιών και των ατυχημάτων. Οι ειδικοί συνιστούν:

“Αν πίνετε αλκοόλ, να το κάνετε με μέτρο!”

Αυτό συνεπάγεται κατά μέσο όρο από 2 μερίδες αλκοόλ την ημέρα για τους άνδρες και 1 μερίδα αλκοόλ την ημέρα για τις γυναίκες. Ως μια μερίδα θεωρούνται 330 ml μπύρας,120 -150ml κρασί, 45 -50 ml ποτά υψηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλη, π.χ. whiskey.

Η κατανάλωση μιας μερίδας αλκοόλ ή ενδεχομένως και άλλου ποτού σε αντίστοιχη ποσότητα, μπορεί να έχει προστατευτικές επιδράσεις στον ανθρώπινο οργανισμό. Είναι σημαντικό, όμως, να παραμείνει κανείς μέσα στα όρια της λογικής χρήσης χωρίς να περάσει στην κατάχρηση.

καλοκαιρι καταναλωση αλκοολ διατροφη

Παράλληλα, η υπερκατανάλωση αλκοόλ κατά τους καλοκαιρινούς μήνες μας φορτώνει με επιπλέον κιλά, καθώς οι θερμίδες που περιέχουν τα αλκοολούχα ποτά, και κυρίως τα κοκτέιλ, είναι πολλές, χωρίς όμως να επιφέρουν κορεσμό. Αντίθετα, επιτείνουν το αίσθημα της πείνας, με αποτέλεσμα να καταφεύγουμε σε λύσεις μάλλον ανθυγιεινές!

Φυσικά κανείς δε λέει ότι πρέπει να απέχουμε πλήρως από την κατανάλωσή τους, ωστόσο είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε το θερμιδικό περιεχόμενο τους και πραγματοποιούμε κάποια βασικά tips που θα μας γλιτώσουν από περιττά κιλά και αυτά είναι:

1. Αντί για κανονική μπύρα, δοκιμάστε την μπύρα χωρίς αλκοόλ, έχει το 1/3 των θερμίδων και ίδια γεύση!

2. Αραιώστε το κρασί σας με λίγη σόδα έτσι ώστε να «σπάσετε» το ένα ποτήρι σε δύο.

3. Προσοχή στα σφηνάκια, καταναλώνονται γρήγορα αλλά δίνουν πολλές θερμίδες, γι’ αυτό με μέτρο.

4. Αν πρόκειται να πιείτε κοκτέιλ, μείνετε στο ένα ποτό και ζητήστε να σας το κάνουν ελαφρύ.

5. Φροντίζετε να πίνετε πάντα έχοντας καταναλώσει το κυρίως γεύμα σας πριν.

6. Προσοχή στα παρελκόμενα, προτιμήστε να καταναλώσετε λαχανικά (αγγουράκια, καροτάκια, ελιές) από αλμυρούς ξηρούς καρπούς και πατατάκια.

Στην υγειά σας και καλό καλοκαίρι!

Για να φτάσεις εκεί που θέλεις… δεν πρέπει να ξεχνάς το λόγο για τον οποίο ξεκίνησες!