Η διατροφή το Πάσχα, τι να προσέξω;

Η διατροφή το Πάσχα, τι να προσέξω;

Το Πάσχα είναι μία περίοδος, στη διάρκεια της οποίας η παράδοση «επιβάλλει» δύο εντελώς αντίθετες διατροφικές συμπεριφορές και δίαιτες.

Η νηστεία αποτελεί μια καλή ευκαιρία για αποτοξίνωση από τρόφιμα ζωικής προέλευσης,  βελτιώνοντας το λιπιδαιμικό μας προφίλ, την αρτηριακή μας πίεση μέσα από την μεγαλύτερη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών και μείωση του βάρους μας.

Έτσι, μπορούμε να τραφούμε με περισσότερα: λαχανικά και φρούτα (πηγές βιταμινών και αντιοξειδωτικών ουσιών),  ξηρούς καρπούς (πηγές πολυακόρεστου λίπους, πολλών ιχνοστοιχείων και φυτικών ινών), σουσάμι, ταχίνι, χαλβά (πηγές αμινοξέων, βιταμινών, σιδήρου, φωσφόρου, καλίου και σεληνίου).

Αμέσως μετά την Ανάσταση, θα καθίσουμε γύρω από το τραπέζι και θα αρχίσουμε να καταναλώνουμε άφθονο κρέας και τα προϊόντα του. Προκαλώντας, ένα έντονο σοκ για τον οργανισμό γι΄ αυτό φροντίζουμε να γίνει αργά και ήρεμα.

Στο βραδινό τραπέζι της Ανάστασης καλό είναι να περιοριστούμε μόνο στην κατανάλωση της παραδοσιακής σούπας και μιας σαλάτας. Η μαγειρίτσα είναι το ενδιάμεσο διατροφικό στάδιο ανάμεσα στη νηστεία και τα φαγητά του Πάσχα.

mageiritsa

Το πρωί της Κυριακής είναι καλό να πάρουμε πρωινό, αλλά όχι πολύ πλούσιο. Γάλα, δημητριακά ή μικρή ποσότητα από τα πασχαλινά κουλουράκια ή τσουρέκι μαζί με ένα φρούτο μπορεί να μας χορτάσει μέχρι το μεσημέρι.

Στο γεύμα καλό είναι να αποφύγουμε το συνεχές τσιμπολόγημα, γεμίζουμε ένα πιάτο με λογική ποσότητα από τα φαγητά της ημέρας.Οι υδατάνθρακες (π.χ. πατάτα, ρύζι, ψωμί) πρέπει να κατέχουν σημαντική θέση στο πιάτο μας, αφού είναι πηγή ενέργειας αλλά δίνουν λιγότερη ενέργεια από τα λιπαρά κρέατα του Πάσχα, και αδιάλυτες φυτικές ίνες, που τονώνουν τη λειτουργία του εντέρου.

Τέλος, το βραδινό μας μπορεί να είναι είτε μια σαλάτα εποχής με ψωμί και μικρή ποσότητα πρωτεΐνης, είτε ένα γιαούρτι με φρυγανιά, το οποίο μας βοηθάει στην διαδικασία της πέψης και θα ξεκουράσει το στομάχι μας.

Τι προβλήματα πιθανόν να αντιμετωπίσεις;

Η δυσπεψία είναι ίσως από τα πρώτα προβλήματα που πολλοί από εμάς θα νιώσουμε εκείνη την ημέρα. Άτομα με προβλήματα στομάχου (π.χ. έλκος, ιστορικό γαστρίτιδας) μπορούν επίσης να βρούνε εξαιρετικά δύσκολο να πέψουν τις παραδοσιακές τροφές του πασχαλινού τραπεζιού. Η περιεκτικότητα σε πουρίνες των νεαρών ζώων που τρώμε στον πασχαλινό οβελία δημιουργεί προβλήματα σε άτομα με υψηλές τιμές ουρικού οξέος.

Τέλος,εμφάνιση ενοχλήσεωνστη χολή είναι πιθανές, άτομα με ιστορικό λιθίασης. Η μεγάλη συσσώρευση λίπους και κυρίως η παρουσία ποσοτήτων κορεσμένων λιπών και χοληστερόλης μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία της χολής.

Τι κάνουμε μετά;

Το Πάσχα είναι μόνο μία μέρα που γρήγορα θα περάσει. Αμέσως μετά μπορούμε να ξαναγυρίσουμε σε μια ισορροπημένη διατροφή. Καλό θα ήταν την επομένη μέρα του Πάσχα να υποβάλλουμε τον οργανισμό μας σε αποτοξίνωση, που να περιλαμβάνει σαλάτες, λίγο ελαιόλαδο, ημιάπαχα γαλακτοκομικά, ψωμί, φρούτα, χωρίς κανένα άλλο τρόφιμο ζωικής προέλευσης.

Το καλύτερο βέβαια είναι να απαλλαχτούμε από τα περισσεύματα του πασχαλινού τραπεζιού όσο γίνεται πιο γρήγορα ώστε να ξαναγυρίσουμε το συντομότερο στις καθημερινές μας διαιτητικές συνήθειες.

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ !!!

Για να φτάσεις εκεί που θέλεις… δεν πρέπει να ξεχνάς το λόγο για τον οποίο ξεκίνησες!