Επηρεάζει η διατροφή το ύψος των παιδιών;

Επηρεάζει η διατροφή το ύψος των παιδιών;

Η διατροφή είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που καθορίζει την ανάπτυξη ενός παιδιού καθώς, πέρα από ενέργεια, εφοδιάζει τον οργανισμό του και με απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, τα οποία εμπλέκονται στη σωστή λειτουργία και την ανάπτυξη όλων των συστημάτων του οργανισμού. O ρυθμός ανάπτυξης του σκελετού είναι υψηλός κατά την βρεφική ηλικία, επιβραδύνεται κατά την παιδική και επιταχύνεται στον μέγιστο βαθμό κατά την εφηβεία.

Όμως το τελικό ύψος του παιδιού είναι γενετικά προκαθορισμένο από το DNA του πατέρα και της μητέρας, αλλά σαφώς επηρεάζεται και από τη ποιότητα της διατροφής.

Ένας ισορροπημένος τρόπος ζωής, διατροφής, επαρκούς ανάπτυξης και άσκησης μπορεί να εξασφαλιστεί ότι το παιδί θα φτάσει σε ένα υγιές βάρος και θα πάρει το μέγιστο δυνατό ύψος που προδιαθέτουν τα γονίδια που έχει κληρονομήσει.

Το παιδί σαν αναπτυσσόμενος οργανισμός χρειάζεται καθημερινά να προσλαμβάνει, όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποικιλία τροφίμων πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Κάθε απαραίτητη βιταμίνη που μπορεί να προσλαμβάνεται σε μικρότερη ποσότητα από τη διατροφή έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει αρνητικά την ανάπτυξη. Είναι σημαντικό λοιπόν, για τα παιδιά να τρώνε μια καλά ισορροπημένη διατροφή που περιέχει όλες τις απαραίτητες βιταμίνες.

Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δίνεται στην καθημερινή κάλυψη των αναγκών σε πρωτεΐνη υψηλής βιοδιαθεσιμότητας, με τροφές όπως γαλακτοκομικά, αυγό, ψάρι και άπαχα κρέατα.

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό JournalofNutrition, τα παιδιά που λάμβαναν μια δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, παρουσίασαν σημαντική αύξηση σε ύψος σε σύγκριση με τα παιδιά περιορίζονταν σε μια δίαιτα χαμηλή σε πρωτεΐνη.

Ποια θρεπτικά συστατικά συμβάλλουν θετικά στην ανάπτυξη των παιδιών;

Πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας.

Η ποιότητα της διατροφής και ειδικότερα τα θρεπτικά συστατικά τα οποία συμβάλλουν στην έκκριση της αυξητικής ορμόνης η οποία παράγεται σε μεγάλο βαθμό κατά τη διάρκεια της νύχτας και βοηθά το ύψος των παιδιών είναι καταρχήν η ζωική πρωτεΐνη, η οποία βρίσκεται στα γαλακτοκομικά, το κρέας, τα πουλερικά, το ψάρι και τα αυγά.

Ασβέστιο & Σίδηρος.

Παράλληλα, το ασβέστιο και ειδικά οι πηγές τους από τις ζωικές τροφές, όπως και ο σίδηρος λειτουργούν συνεργιστικά στην διαδικασία της ανάπτυξης και ταυτόχρονα το φάσμα των σημαντικών συστατικών συμπληρώνεται με την πρόσληψη φυλλικού οξέως, βιταμινών Α και D.

Εξίσου, σημαντικό κομμάτι στην ανάπτυξη, που συνήθως αμελείται, είναι ο καλός ποιοτικός και επαρκής ποσοτικά ύπνος

Πηγές: www.diatrofi.gr, www.mednutrition.gr