H Χοληστερόλη και η... Διατροφή

H Χοληστερόλη και η... Διατροφή

Γνωρίζατε ότι η χοληστερόλη (ή χοληστερίνη) είναι μια λιπαρή ουσία που είναι απαραίτητη για τη ζωή;

Μπορεί να σας ακούγεται περίεργο, καθώς τα υψηλά επίπεδά της, έχουν συσχετισθεί με τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Όμως δομεί τη μεμβράνη όλων των κυττάρων σας, κυκλοφορεί στο πλάσμα του αίματός σας και είναι απαραίτητη για τη καλή λειτουργία του νευρικού σας συστήματος και την παραγωγή σημαντικών ορμονών.Η μείωση της χοληστερόλης ξεκινάει με τη διατροφή, σε συνδυασμό με τη φυσική δραστηριότητα και τη μείωση του σωματικού βάρους. Όταν κριθεί απαραίτητο από τον ιατρό μπορεί να συνδράμει και η φαρμακευτική αγωγή χωρίς ωστόσο να εγκαταλείπετε και τη σωστή διατροφή.

Επιλέγετε τακτικά:

  • Καταναλώνετε καθημερινά 5-6 μικρομερίδες φρούτων και λαχανικών, φρέσκων ή κατεψυγμένων, χωρίς να προσθέσετε sauce, ζάχαρη ή αλάτι.
  • Προτιμήστε να καταναλώνετε ολόκληρα τα φρούτα και τα λαχανικά ή τον χυμό τους, χωρίς να τον σουρώσετε.
  • Αυξήστε την πρόσληψη φυτικών ινών, με την κατανάλωση οσπρίων, φρούτων, λαχανικών, βρώμης και δημητριακών ολικής άλεσης.
  • Χρησιμοποιείτε μη επεξεργασμένα αμυλούχα τρόφιμα όπως το «μαύρο» ψωμί και τα ζυμαρικά.
  • Συνοδέψτε το κυρίως γεύμα σας με σαλάτα, ωμή ή βραστή.
  • Αντικαταστήστε το αγελαδινό βούτυρο με φυτικά έλαια και φυτική μαλακήμαργαρίνη.
  • Καταναλώνετε καθημερινά τρόφιμα με προσθήκη φυτοστερολών. Οι φυτοστερόλες είναι κλινικά αποδεδειγμένο ότι μειώνουν τη χοληστερόλη. Τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης αποτελούν παράγοντα κινδύνου εμφάνισηςστεφανιαίας νόσου.
  • Επιλέξτε άπαχα μέρη κρέατος και αφαιρέστε το ορατό λίπος και την πέτσα από τα πουλερικά.
  • Μαγειρέψτε στον ατμό, στο φούρνο ή στο γκριλ.

Τί να αποφύγω ή να περιορίσω;

  • Αποφύγετε τα επεξεργασμένα κρέατα και αλλαντικά που είναι πλούσια σεκορεσμένο λίπος και αλάτι.Περιορίστε την πρόσληψη λιπαρών κρεάτων και παραγώγων του σε λιγότερο από 1 φορά την εβδομάδα.
  • Περιορίστε την κατανάλωση τροφών και ροφημάτων που περιέχουν ζάχαρη.
  • Μειώστε την πρόσληψη επεξεργασμένων αμυλούχων, όπως το «λευκό» ψωμί και ζυμαρικά.
  • Αποφύγετε τα γλυκά, τα αρτοσκευάσματα με πολλά λιπαρά ή ζάχαρη, καθώς και τα τρόφιμα που έχουν συμπυκνωμένες θερμίδες (πολλές θερμίδες σε μικρή ποσότητα προϊόντος).
  • Αποφύγετε την κατανάλωση τροφίμων που έχουν τηγανιστεί ή τσιγαριστεί.
  • Σπάνια επιλέξτε τη λύση του φαγητού από ταχυφαγεία.