Πες αντίο στην κατάθλιψη με σύμμαχό σου τη  διατροφή!

Πες «αντίο» στην κατάθλιψη με σύμμαχό σου τη διατροφή

Η κατάθλιψη είναι μια ψυχική νόσος που σαν κύρια χαρακτηριστικά έχει την κακή διάθεση, τη χαμηλή αυτοεκτίμηση και την απουσία ενδιαφέροντος-ευχαρίστησης σε δραστηριότητες που φυσιολογικά είναι ευχάριστες.

Συχνά, ο όρος κατάθλιψη χρησιμοποιείται για να περιγράψει κάθε είδους διαταραχής της διάθεσης. Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στη διάθεση. Ο σωστός συνδυασμός βιταμινών, μετάλλων, αμινοξέων, λιπαρών οξέων και φυτικών ινών συντελεί σε καλή υγεία και ενέργεια.

Συγκεκριμένα,όταν ο οργανισμός παίρνει τα θρεπτικά συστατικά που του χρειάζονται, ο εγκέφαλος λειτουργεί πιο αποδοτικά. Οι υπερβολικές ποσότητες ζάχαρης, καφεΐνης, αλκοόλ ή σοκολάτας είναι πιο πιθανό να συμβάλουν σε διαταραχές της διάθεσης.

Υπάρχουν τροφές που βελτιώνουν την διάθεση μας;

Ευτυχώς ναι, και αυτά είναι τα λαχανικά, τα φρούτα, τα ολικής αλέσεως προϊόντα και τα λιπαρά ψάρια. Επαρκή επίπεδα βιταμινών του συμπλέγματος B (συμπεριλαμβανομένου και του φυλλικού οξέος), βιταμίνης C και ψευδαργύρου έχουν συσχετιστεί με τη σταθεροποίηση της διάθεσης. Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β συναντώνται σε ολικής αλέσεως προϊόντα, πατάτες, μπανάνες, φακές, φασόλια, μαγιά και ιδιαίτερα σε κρέατα όπως η γαλοπούλα, ο τόνος και το συκώτι. Καλές πηγές βιταμίνης C είναι τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Ο ψευδάργυρος υπάρχει στο σιτάρι και τα ολικής αλέσεως προϊόντα, το σησάμι, τα αμύγδαλα, τους ηλιόσπορους, τα φασόλια.

Τα ω-3 λιπαρά οξέα φαίνεται,επίσης, να βοηθούν στη θεραπεία της κατάθλιψης. Ωστόσο τα αποτελέσματα των διαφόρων μελετών αναφορικά με τον ρόλο των ω-3 στη διάθεση είναι αντικρουόμενα. Γι’ αυτό απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση. Πλούσια σε ω-3 είναι τα λιπαρά ψάρια, όπως οι σαρδέλες, ο σολομός και ξηροί καρποί, όπως τα καρύδια.

Το σώμα μας εκτίθεται σε τρόφιμα πλούσια σε ενέργεια, όπως οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες. Η υψηλή περιεκτικότητα των τροφίμων μας σε ζάχαρη είναι υπεύθυνη για πολλές από τις ψυχικές ασθένειές μας, γιατί προκαλεί αυξημένα επίπεδα των ορμονών του στρες.

Προσπαθήστε λοιπόν να ακολουθήσετε μια ισορροπημένη διατροφή η οποία να περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφίμων ώστε να διασφαλίσετε την επαρκή πρόσληψη των παραπάνω θρεπτικών συστατικών.