Τι να προσέξεις και τι να αποφεύγεις κατά την περίοδο της εγκυμοσύνη

Τι να προσέξεις και τι να αποφεύγεις κατά την περίοδο της εγκυμοσύνη

 Στην περίοδο της εγκυμοσύνης οι μέλλουσες μαμάδες είναι αναγκαίο να είναι πιο προσεκτικές στις διατροφικές τους επιλογές για αποφυγή τροφιμογενής δηλητηρίαση.

Πλένετε καλά τα χέρια σας, πριν και μετά το χειρισμό ωμών τροφίμων, μετά τη χρήση τουαλέτας και όταν έρχεστε σε επαφή με τα ζώα.

Τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγονται:

  • Μη παστεριωμένα γάλατα και μαλακά τυριά (π.χ. ανθότυρο, μυζήθρα, κατίκι, μη συσκευασμένη φέτα, μπλε τυρί, κ.α.) μόνο αν έχουν μαγειρευτεί καλά.
  • Έτοιμες σαλάτες, σαλάτες εστιατορίου και έτοιμες φρουτοσαλάτες, γιατί δε γνωρίζεις αν είναι καλά πλυμένα τα λαχανικά και τα φρούτα αντίστοιχα.
  • Πολύ μεγάλα ψάρια (π.χ. ξιφία και άλλα καρχαριοειδή ψάρια, κ.α.). Είναι πολύ πιθανόν να περιέχουν υψηλά επίπεδα βαρέων μετάλλων και δε μπορούν να απομακρυνθούν εύκολα από τον οργανισμό.
  • Ωμά όστρακα, ωμά ψάρια (σούσι)για αποφυγή πιθανής δηλητηρίασης
  • Καπνιστά ψάρια και θαλασσινά
  • Αλλαντικά, συκώτι και καπνιστό κρέας
  • Κρύα σάντουιτς που περιέχουν κρέας ή αυγό ή μαγιονέζα
  • Αναψυκτικά , ενεργειακά ποτά
  • Αλκοόλ

Τρόφιμα που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή:

  • Πλύνετε σχολαστικά τα φρούτα και τα λαχανικά πριν τα καταναλώσετε.
  • Το κρέας να είναι πολύ καλά μαγειρεμένο, φυλάξτε το κρέας που δε καταναλώθηκε στο ψυγείο και καταναλώσετε αυτό εντός μιας ημέρας.
  • Τα ψάρι και θαλασσινά να είναι καλά μαγειρεμένα.
  • Καταναλώστε αυγά βραστά και όχι μελάτα ή φτιάξτε ομελέτα (έως ότου σφίξει ο κρόκος), όσο μπορείτε αποφύγετε τα αυγοκομμένα φαγητά.
  • Περιορίστε τα ζωικά λίπη (π.χ. βούτυρο) και στη θέση τους επιλέξτε ελαιόλαδο.
  • Αποφύγετε τα συσκευασμένα τρόφιμα που περιέχουν transλιπαρά (π.χ. μπισκότα, έτοιμες σάλτσες, είδη περιπτέρου, κ.α.).
  • Περιορίστε την κατανάλωση αλατιού.
  • Μειώστε την κατανάλωση ζάχαρης και των υποκατάστατων (π.χ. ασπαρτάμη, στέβια, κ.α.).
  • Περιορίστε την κατανάλωση καφεΐνης στα 200mgημερησίως είτε προέρχεται από καφέ ή τσάι ή σοκολάτα (διάβασε τη συσκευασία του κάθε τροφίμου αντίστοιχα).

 

Απευθύνσου σ’ έναν πιστοποιημένο διαιτολόγο - διατροφολόγο για να σε συμβουλέψει για τις διαφορετικές ανάγκες που έχει ο οργανισμός σ΄αυτή την πολύ ιδιαίτερη περίοδο της γυναίκας.

Βιβλιογραφία:

Εθνικός διατροφικός οδηγός για γυναίκες, εγκύους και θηλάζουσες